onsdag 28 januari 2015

Säg jag till flexibilitet och enkelhet!

Träning för mig är som roligast när det är lättillgängligt och flexibelt. Som de flesta vet är vårt garage vårt lilla gym. Inte så värst "fancy" men det funkar och vill vi träna så kan vi göra det. Det är bara bortförklaringarna som stoppar oss. Jag rekommenderar varmt att alla bör införskaffa lite redskap hem. Speciellt du som har ont om tid, vill kunna träna närsom eller kanske har för långt till gymmet. Det är helt fantastisk bra! Enligt mig. 

Fördelar 
- gratis 
- jag kan träna när som helst 
- tidseffektivt. Slipper trasbsporten till och från gymmet 
- kan spela hög musik och dansa runt i vilorna ;-) 

Nackdelar 
- motivera sig till att VERKLIGEN göra det. Det är bara du själv som kan stoppa dig.

- är du social och gillar pulsen på gymmet och blir peppad av att träna i grupp kan denna typ av träning vara en utmaning. 

DOCK! Måste jag påminna dig om att ställa dig frågan: för vem tränar du? Varför tränar du? 

Låt dig vara mer flexibel och sluta krångla. Man behöver inte så mycket mer än sig själv och en klocka. 


Inga kommentarer: