onsdag 25 mars 2015

Pasta Elsnabbo

Fiffigt namn va!? :) Denna rätt går fort att göra och jag diggar när man kan byta ut köttfärsen mot kycklingfärs, för att undvika det "röda" så mycket som möjligt. Pasta och en pastaröra går ju alltid hem hos de flesta familjer.


800 gram kycklingfärs
1 finhackad gul lök 
1 pressade vitlökar 
1 burk krossade tomater 
2-3 msk tomatpuré
1 dl chilisås (kan uteslutas och istället använda vanlig ketchup.) 
1 tsk timjan 
1 tsk oregano 
0,5-1 tsk paprikapulver  
Svartpeppar och ev. lite salt. 
1 grönsksbuljong 
2-3 dl Vatten. Beror på hur mycket "sås" du vill att det ska bli. 

Valfritt: 1-2 dl blanda och kärnfria oliver. Blir väldigt god smak om de får puttra i ca 5 min innan servering. Parmesanost är ett måste på en pasta, om du frågar mig! 
Servera med pasta, shirataki nudlar eller zucchinipasta och en god sallad. 

Fräs löken. Lägg i kycklingfärsen och fräs färdigt. Lägg i alla andra ingredienser utan oliverna. Låt puttra 10 min och lägg till sist i oliverna - ca 5 min innan servering. 


Smaklig måltid! 


Inga kommentarer: