fredag 17 april 2015

Kyckling med ajvar



Busenkel kycklingrätt som alla i familjen älskar! 

Ca 3-4 person. 
Ca 500 gram Kycklingfilé 
2 dl Creme fraiche 
2 dl grädde 
1 dl Ajvar (mild- om barn ska äta)
1 finhackad lök 
2 finhackade vitlökar 
En skvätt kikkoman soya 
Salt och peppar 

1. Sätt ugnen på 175 grader. Dela kycklingfiléerna till två filéer. Lägg i ungsform. 

2. Koka ihop såsen. Fräs lök och vitlök. Lägg i grädde, crème fraîche, ajvar och soja. Låt koka ihop. Smaka av med salt och peppar. Häll såsen på kycklingen och in i ugnen. Ca 20-25 minuter. Min var inne ca 30 min och jag tyckte att det blev lite torrt. 

3. Servera med pasta, ris och valfri sallad. Jag fräste lite champinjoner och sugersnaps. 

Enkel och god middag som är färdig på 45 min! 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack för en bra och inspirerande blogg. Jag undrar om det är möjligt att lägga recepten i kategorier så att man kan gå in och kolla på tex frukost, mellis, middag osv? Jag tycker att du har många bra recept men det känns lite bökigt att behöva gå igenom alla inlägg för att hitta dem :)

Sandra sa...

Hej!

Tusen TACK för din feedback. Det finns kategorier som heter MIddagstips, Lunchtips, Mellanmål och frukost. Dock! Har jag alldeles för många kategorier och jag förstår att det känns bökigt. Borde strukturera upp det ännu mer och bättre, Mina recept är ju enkla att göra så min blogg bör också bli mer enkel att hantera ;-)

Ska se över detta nästa vecka!
Ha en go helg!

Anonym sa...

Såg inte kategorierna i mobilen först men nu tog jag se webbversion - hurra nu kan jag kika runt och inspireras av dina goda recept :)