torsdag 27 augusti 2015

Snabbmat som är hälsosam?

Snabbmat för mig är inte Mc Donalds. Har inte ätit på donken på säkert 10 år. Om jag måste välja att äta på en hamburgerestaurang så väljer Max och deras Low Carb hamburgare, utan bröd och med morötter till. Är jag på en tapp och jag måste köpa med mig något så blir det oftast 1-2 st Keso mellanmål (färdig förpackning från Arla), 1 frukt, kaffe och vatten. Alternativt om de har en sockerfri kvarg och så köper jag till lite nötter. Detta är något som man kan stå sig på någon timma eller två om det krisar. I värsta fall kan det bli en korv utan bröd plus en frukt eller grönsaker. MEN!!! Det är väldigt sällan jag åker hemifrån utan frukost, mellanmål eller lunch om jag ska resa. Jag har alltid med mig något. Planering det är vad det handlar om. Att packa med sig en liten matsäck tar inte lång tid och du vet exakt vad du stoppar i dig. Det är billigt med. Win win!

Jag jobbar en del hemifrån och finns det ingen mat kvar från gårdagens middag gör jag oftast någon lätt till lunch. Detta har jag ätit under veckan:


Mitt kesobröd , färskost med pepparrot, kallrökt lax, spenat i mängder och med lite grönsaker på.

Äggröra på 2 ägg, en skvätt mjölk, någon msk riven ost, spenat, salt och peppar. Till det några skivor skinka, grönsaker och vindruvor.

Enkelt mellanmål som kan ligga i väskan under dagen; mandlar och banan.


Jag vill inte framstå som en "duktig" tjej. Jag har lärt mig och det tar tid att bryta gamla vanor. Det handlar om prioritet och planering. Jag storhandla 1 gång i veckan, planerar min mat och ser till att det alltid finns hemma. Jag H A T A R att helt plötsligt bli hungrig och inte ha något vettigt att stoppa i mig. Det är mitt egna ansvar att ta hand om min kropp, så ser jag det. Med min planering hamnar jag aldrig i situationer där den ända utvägen är Mc Donalds. Never. Varför? Jag vägrar äta den skitmaten. Ja, nu säger jag det. Men jag är ledsen, det finns inget vettigt i den maten. Förutom salladen och Lokan. Tyvärr är salladen liten och mättar inte så länge, dock bättre än pommes och hamburgaren. 


Jag vill inspirera till en hälsosam livsstil. Jag vill att du ta ansvar över dig själv, dina handling, ditt liv och din hälsa. Du är så mycket värd det! Har du frågor? Vill bolla tankar? Vill få hjälp med att ändra din livsstil? Du når mig här; sandra@sandraborjesson.se 

Du är UNIK! 

Inga kommentarer: