torsdag 11 maj 2017

Raggmunk med sötpotatis

Skillnaden mellan rösti och raggmunk, är det att rösti inte innehåller ägg? Vad är då en råraka? Ah! Får nog googla så jag lär mig. Har i alla fall googlat runt på lite recept och gjorde sedan mitt egna. Kan vara så att jag inte är den första att göra detta receptet så jag tar verkligen inte på mig själva "uppfinningen" av receptet. Jag gjorde Sötpotatisplättar för ett tag sedan och tänkte om jag river sötpotatisen och blandar med ägg så blir det en raggmunk med sötpotatis. AH! Gott! Här kommer receptet: 

1 stor sötpotatis som du river på den lilla rivan (vad heter det egentligen) 
3 ägg 
1 msk fiberhusk 
Lite salt 

Blanda allt och stek sedan i mindre plättar på medelvärme. Gott tillbehör till en kikärtssallad och keso, kalkonbacon eller varför inte till mellanmål? Min lilla tjej på 9 månader älskar dom! 

Ledsen. Råkat radera alla bilder. Fick bli en från Instagram. 

Hoppas att du gillar det! 
Sandra 



Inga kommentarer: